Que signifie votre code Code Défaut BMW ?

Grace au système OBD, les Bmw fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
1E00 CAN Communication to ASC
000001 EME, cooling system: Coolant pump deactivation due to blockage
000002 EME, cooling system, performance: Loss of coolant detected by the coolant pump
2 Windscreen wiper: No adaptation possible
000003 EME, cooling system: Coolant pump deactivation due to overheating
04 Steering angle sensor system
000005 EME, cooling system: Coolant pump deactivation due to overload
5 Rear left wheel speed sensor signal
000006 EME, ancillaries, auxiliary water pump: Error LIN ST_AUWP_LIN
000007 EME, ancillaries, auxiliary water pump: Error
000008 Intelligent battery sensor, 2. batterie, communication: disrupted
08 Mass airflow meter 1 circuit high
08 Mass airflow meter 1 circuit intermittent
000009 EME, ancillaries, battery sensor: Error LIN DT_RD_IBS_LIN
1E0001 Idle speed control: Engine speed too high
000011 EME, coolant pump: Communication error
000012 EME, coolant pump: Dummy FIS for similar named FID
000013 EME, coolant pump: Limp-home mode is not caused by the coolant pump
000014 Electric vacuum pump control: Return valve no longer closes
18 Passenger's seat occupant position sensor 1
24E000 Controlled thermostat: Short circuit to positive
24 Door lock relay
024E00 Reversible Electromotive Automatic Reel, Right (REMARE): transport mode active
25 All doors unlock relay circuit/open
25E000 Exhaust-gas temperature sensor before SCR catalytic converter, signal: Break in wiring or short circuit to B+
026E00 SMBF: Transport mode active
27E000 Exhaust gas restriction flap, activation: Short circuit to ground
28 Door lock relay
28E000 Exhaust-gas temp. sensor after low-pressure EGR cooler, range: lower physical limit undershot
29E000 DFC_Layer_GLWECUGK6SC
29 Door lock relay
030E00 Power management: Transport monitoring state of charge, battery exhausted
30 Rear left wheel speed signal
38 Mass airflow meter 1, implausible signal
40E0 Alternator
41E0 Exhaust Gas Recirculation Regulation
41 Vehicle speed signal.
46E0 Control Unit Internal Error 5
47 Implausible engine speed signal received
48 Torque converter, excessive slippage
51 ABS control unit failure
63 Invalid or missing data from the function reading the vehicle speed
65 Regulation of boost pressure
66 Control unit internal fault, memory checksum
68 Fuel injection quantity control circuit signal range/performance
0068 Steering angle sensor - internal fault
70 Passenger's seat occupant position sensor 1
71 Engine control unit relay
87 CAN network 2 communication bus fault - receive fault
88 Bonnet switch circuit/open
0100 Air Flow Sensor HFM
10E001 Cylinder-selective Lambda value, monitoring cylinder 1: Mixture too lean
000100 Fault emsi
1E0002 Idle speed control: Engine speed too low
10E001 RDME main relay, activation: Shifting time too low
100 Suspension height sensors, implausible signals
104 Steering angle sensor
0105 Atmospheric Pressure Sensor
0110 Intake air temperature sensor
110 Throttle valve, throttle potentiometer 1: Signal implausible for air mass
111 Lost communication with the engine control unit
112 Passenger's seat occupant position sensor 1
114 CAN-Bus no communication with the ABS or ESP control unit
0115 Coolant temperature sensor
117 Throttle valve position control fault
0120 Pedal Position Sensor 1
127 Front left air suspension height sensor circuit/open
0136 CAN-Bus no communication with the instrument panel cluster (IPC)
146 CAN-Bus hardware initialisation fault
148 CAN-Bus communication fault
151 Oxygen sensor in front of catalytic converter 1, incorrect signal
000170 Oxygen sensor emissions control
171 The adaptation value for cylinder-specific mixture formation is at the upper limit.
0190 Rail Pressure Sensor
0200 Injector Cylinder 1
20E001 Engine-ventilation heater relay, activation: Short circuit to positive
0201 Injector Cylinder 5
0202 Injector Cylinder 3
0203 Injector Cylinder 6
0204 Injector Cylinder 2
0205 Injector Cylinder 4
0220 Pedal Position Sensor 2
227 Mixture control system 1 (bank 1)
0235 Boost Pressure Sensor
241E00 LIN, message; preheating control unit: Missing
241 Cylinder 4 misfire detected
242 Cylinder 5 misfire detected
242E00 Preheater plug, cylinder 4, activation: Preheater plug resistance outside specification
243 Cylinder 6 misfire detected
244E00 Ambient-pressure sensor (fitted in control unit): ambient pressure too high (not plausible in rel. to pressure before particulate filter and charge-air pressure)
246E00 DDE control unit, internal: Internal communication faulty
247E00 DFC_RailMeUnTnkLo1: Maximum positive deviation of rail pressure exceeded concerning set flow of fuel for tank lo detection
248E00 DFC_RailPCVTnkLo2: Maximum negative rail pressure deviation with closed pressure control valve exceeded
249E00 Charge-air pressure actuator: overtemperature detection in charge-air pressure actuator
251E00 Throttle valve actuator: Output stage overheating
252E00 AdBlue metering valve: negative side short circuit to positive
253E00 DDE control unit internal, voltage value of injector-voltage measurement too low
255E00 Exhaust-gas recirculation controller, activation: maximum current exceeded
256E00 Low-pressure exhaust-gas recirculation valve output 1 (positive), activation: Short circuit to ground
257E00 Exhaust-gas recirculation controller, position sensor, signal: open circuit or short circuit to ground
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