Que signifie votre code Code Défaut CITROEN ?

Grace au système OBD, les Citroen fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
P1155 Alternative fuel controller
P1156 Fuel selector switch circuit/open
P1156 Motorised throttle signal 2 : Not characterised
P1157 Heated oxygen sensor insufficient switching, bank 2 sensor 2, sensor indicates lean
P1158 Heated oxygen sensor insufficient switching, bank 2 sensor 2, sensor indicates rich
P1166 Fuel circuit : Maximum rail pressure exceeded
P1167 Invalid test, throttle not depressed
P1167 Regulation of the fuel pressure in the rail : The pressure does not stabilise
P1168 Fuel pressure regulator fault
P1169 Capacitor 1 voltage, engine control unit
P1169 Fuel rail pressure sensor in range, signal too high
P1169 Voltage converter fault : Voltage too high or too low
P1169 Voltage converter of the fuel injectors : Value received incorrect
P1170 Engine shut-off solenoid
P1174 Camshaft position sensor
P1175 Camshaft timing solenoid
P1176 Camshaft calibration
P1176 Fuel circuit : Pressure measured in the injection rail higher than the reference with the flow regulator stuck (Anti-sticking test)
P1180 Fuel delivery system, low
P1181 Braking system vacuum measurement : INCOHERENCE
P1181 Random/multiple cylinder misfire detected
P1181 Fuel delivery system, high
P1182 Braking system vacuum measurement : Coherence
P1182 Fuel shut-off solenoid
P1183 Braking system vacuum measurement : Short circuit to earth
P1183 Engine oil temperature sensor circuit/open
P1184 Braking system vacuum measurement : Short circuit to positive or open circuit
P1184 Engine oil temperature sensor out of self-test range
P1185 Fuel pump temperature sensor high
P1186 Fuel pump temperature sensor low
P1190 Calibration resistor out of range
P1193 EGR driver current too high
P1193 Injectors control : Injector flow too low
P1194 Injectors control : Injector jammed closed
P1195 Injector flow correction 3 : Injector weak, injector stuck closed or cylinder problem
P1196 Injector flow correction 4 : Injector weak, injector stuck closed or cylinder problem
P1196 Key-off voltage high, ignition switch (start) circuit/open
P1197 Injectors control : ECU internal fault
P1197 Key-off voltage low, ignition switch (start) circuit
P1198 Diesel high-pressure monitoring, flow regulator at stop
P1199 Fuel level sensor 1 circuit low
P119F Deterioration of the engine oil : Rate of dilution of the engine oil excessive
P11A4 Fault in the inlet camshaft dephasing : Incorrect setting of the inlet camshaft
P11A7 Fault in the programming of the variable valve lift system : Programming error
P11A8 Exhaust camshaft dephaser : Linked control fault
P11AB Air circuit : Turbocharging pressure below the maximum threshold
P11AD Pressure sensor on the fuel injection rail : Pressure drop not plausible
P11B0 Variable geometry turbocharger : Detected jammed closed after cleaning the actuator
P11B4 Accelerator pedal sensor : Engine reconfiguration activated following an electrical fault
P11B6 Electric vacuum pump: definitive loss of control : Not characterised
P11B7 Damage to the high pressure fuel pump : Detection of wear of the high pressure fuel pump
P11BB Control of the electric vacuum pump : Short circuit to earth
P11BC Control of the electric vacuum pump : Open circuit or short circuit to positive
P1200 Injector control circuit/open
P1200 Diesel high-pressure monitoring, maximum pressure exceeded
P1201 Injector 1 circuit low
P1202 Injector 2 circuit low
P1203 Injector 3 circuit low
P1204 Injector 4 circuit low
P1205 Injector 5 circuit low
P1206 Injector 6 circuit low
P1210 Injector control pressure above desired level
P1211 Injector control pressure sensor, above or below desired level
P1212 Injector control pressure too low, engine cranking
P1215 Accelerator pedal position sensor 3 circuit low
P1216 Accelerator pedal position sensor 3 circuit high
P1217 Accelerator pedal position sensor 3 circuit intermittent
P1218 Common rail diesel injection circuit high
P1219 Common rail diesel injection circuit low
P1220 Accelerator pedal position sensor 1, implausible signal
P1220 Throttle control system
P1221 Traction control system (TCS)
P1222 Traction control system (TCS) output circuit/open
P1223 Accelerator pedal position sensor 2 circuit high
P1224 Throttle position sensor 2 out of self-test range
P1225 Nozzle opening sensor circuit/open
P1227 Wastegate failed closed (overpressure)
P1228 Wastegate failed open (pressure too low)
P1229 Intercooler pump driver
P1230 Fuel pump low speed malfunction
P1231 Fuel pump secondary circuit low, high-speed
P1232 Fuel pump primary circuit/open
P1233 Fuel pump driver module offline
P1234 Fuel pump driver module offline
P1236 Fuel pump control out of range
P1237 Fuel pump secondary circuit/open
P1238 Fuel pump secondary circuit/open
P1239 Fuel pump circuit/open
P1241 Sensor power supply 1 circuit low
P1243 Second fuel pump fault or ground fault
P1244 Alternator load input circuit high
P1245 Alternator load input circuit low
P1246 Alternator load input circuit/open
P1247 Turbocharger boost pressure low
P1248 Turbocharger boost pressure not detected
P1249 Wastegate control solenoid performance
P1250 Fuel pressure control valve 1 circuit/open
P1252 Accelerator pedal position sensor, signal correlation high
P1253 Accelerator pedal position sensor, signal correlation low
P1254 Accelerator pedal position sensor, signal correlation high
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