Que signifie votre code Code Défaut PEUGEOT ?

Grace au système OBD, les Peugeot fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
P16AF ECU : Fault on one of the 5 V sensors supplies (Level 2)
P16B4 ECU : Error of plausibility of the signals for the Stop and Start function (Level 2)
P16B5 Drive train : Starter motor piloting fault
P16B8 Starter control interface unit : Electrical fault on the control
P16CF Reversible alternator : Reversible alternator brushes wear fault
P16D2 Control of the motorised coolant outlet housing : Overheating or excess current
P16D6 Deterioration of the engine oil : Carbon content of the engine oil excessive
P16D8 Starter control interface unit : Electrical fault on the control
P16D9 Controlled engine starting and stopping : Motor jammed
P16DZ Controlled engine starting and stopping : Starter control line faulty
P16E4 Vehicle speed limiter : Vehicle speed incorrect
P16E5 Cruise control : Vehicle speed incorrect
P16E8 Particle filter differential pressure : Detection of an inversion of the pressure take-offs
P16E9 Combustion of the cylinders : Acyclism correction too great or insufficient
P16EC Control of the inverter power transistors : Supply voltage fault
P16EE Control of the high pressure fuel flow regulator : Application of an electrical current which is too high
P1700 ECU fault : Not characterised
P1700 Injection electronic control unit : ECU internal fault
P1701 Reverse gear engagement fault
P1703 Fault in the accelerator pedal position information transmitted by the engine management ECU : Value received incorrect
P1704 Brake switch signal : Consistency between 2 brake signals
P1706 High vehicle speed observed in park (P)
P1708 Clutch pedal switch 1 circuit/open
P1710 Air conditioning air pressure sensor signal electrical fault
P1711 Clutch pedal switch signal fault : Inconsistent with the position of the accelerator pedal
P1712 Clutch actuator position signal fault : Coherence
P1713 Clutch actuator position signal fault : Short circuit to earth
P1720 ECU fault : Not characterised
P1723 Automatic gearbox output engine speed, no signal
P1728 CAN-Bus no communication with the transmission control unit
P1730 ECU fault : Not characterised
P1732 Fault on the gear lever position sensor : No signal
P1732 Transmission fluid pressure control solenoid, 2-3 shift
P1733 Gear lever position sensor : Voltage
P1733 Transmission fluid pressure control solenoid, 3-4 shift
P1737 Fault on the gear lever position sensor : Value received incorrect
P1742 Torque converter solenoid, failed on
P1743 Torque converter solenoid, failed on
P1748 Evaporative purge control
P1748 Exchanger management solenoid valve output fault : Open circuit or short circuit to positive
P1749 Gear engagement actuator fault : Position incorrect in relation to the requirement : Coherence
P1750 Steering wheel control information fault : Steering wheel controls jammed
P1751 Gear-shift solenoid 1 control circuit range/performance
P1751 Steering wheel control information fault : Not characterised
P1753 Steering wheel control information fault : Open circuit or short circuit to positive
P1755 Clutch Actuator Position Sensor
P1755 Intermediate speed sensor (ISS)
P1756 Gear-shift solenoid 2 control circuit range/performance
P1756 Clutch actuator motor signal fault : Short circuit to earth or to positive
P1759 Gear engagement actuator motor signal fault : Short circuit to earth or 12 V supply
P1761 Gear engagement actuator motor signal fault : Open circuit
P1763 Air conditioning or Key-lock control fault : Open circuit or short circuit to positive
P1764 Gear selection actuator motor signal fault : Short circuit to earth or 12 V supply
P1765 Timing solenoid circuit/open
P1766 Gear selection actuator motor signal fault : Open circuit
P1780 Neutral position : Coherence
P1781 4WD switch out of self-test range
P1794 Fault in communication with the ECU ESP : Not characterised
P1797 Automatic gearbox communication fault with the engine management : Coherence
P1797 Neutral switch circuit/open
P1799 ECU fault : Checksum or microprocessor
P1799 Fault in communication with the ECU ABS : Coherence
P17A3 Neutral detection fault (in mode R) : Not characterised
P17A6 Gear lever fault : Error between positions D and R
P17A9 Neutral detection fault (in mode 'D') : Not characterised
P17B2 Gear selection actuator control
P17CD Control of the additional oil pump (Stop and Start) : Short circuit
P17CE Additional oil pump (Stop and Start) : Locking
P1800 Gearbox programming incomplete fault : Not characterised
P1800 Transmission clutch interlock safety switch circuit fault
P1802 Driver's airbag circuit 2 open
P1819 Transmission neutral position switch circuit low
P1828 Authorization information to start : Short circuit to positive
P1836 Transfer box front shaft speed sensor circuit fault
P1837 Transfer box rear shaft speed sensor circuit fault
P1838 Transfer box shift motor circuit fault
P1862 Clutch sensor fault : Not characterised
P1866 Transfer box system, setting required
P1868 Automatic transmission 4WD indicator light circuit fault
P1874 Automatic transmission Hall Effect sensor power circuit fault
P1875 4WD low-gear ratio switch circuit, electrical fault
P1881 Coolant level switch circuit fault, generic electronic module (GEM)
P1883 Coolant level switch circuit fault, generic electronic module (GEM)
P1884 Coolant level light circuit low
P1886 4WD initialisation fault
P1901 Turbocharger speed sensor circuit intermittent
P1910 Vapour fuel system (VFS) 1 pressure output failed low
P1911 Vapour fuel system (VFS) 2 pressure output failed low
P1912 Vapour fuel system (VFS) 3 pressure output failed low
P1915 Reverse switch circuit/open
P1918 Transmission range display circuit/open
P1A03 Partial voltage sensor of the traction battery : Coherence fault of a sensor of the traction battery
P1A04 Partial voltage sensor of the traction battery : Coherence fault on all the sensors of the traction battery
P1A0A Direct voltage (DC/DC) transformer : Voltage or current too low between the input and the output
P1A0B Direct voltage (DC/DC) transformer : Voltage or current too high between the input and the output
P1A10 Current sensors of the traction battery : Value too high
P1A11 Current sensors of the traction battery : Open circuit
P1A12 Current sensors of the traction battery : Value too low
P1A79 Drive train : Starting does not conform
P1A80 Electric traction machine : Blocked
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