Que signifie votre code Code Défaut PEUGEOT ?

Grace au système OBD, les Peugeot fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
P1A84 Reversible alternator : Current sensor fault
P1A85 Reversible alternator : Rotor speed sensor fault
P1A86 Reversible alternator : Temperature sensor fault
P1A87 Reversible alternator : Voltage sensor fault
P1A88 Reversible alternator : Prohibited value of the limitation of the energising current or of the voltage or of the temperature or of the operating status of the alternator
P1A8D Reversible alternator restarting authorisation line : Short circuit to earth or open circuit
P1A8E Reversible alternator restarting authorisation line : Short circuit to positive
P1A8E Starter control interface unit : Short circuit to positive on the restarting inhibiting line
P1A8F Reversible alternator restarting authorisation line : Fault of coherence between the wire link and the LIN link
P1A90 Reversible alternator : Overheating of the reversible alternator or its surroundings
P1A91 Reversible alternator : Failure to restart the engine
P1A93 Reversible alternator : Power electronics fault - Motor mode out-of-action
P1A94 Reversible alternator : Power electronics fault - Alternator mode downgraded
P1A98 Stop and Start : Starting fault - Electrical network
P1A99 Stop and Start : Electrical network voltage too high
P1A9A Stop and Start : Overvoltage of the electrical network
P1A9B Reversible alternator : Voltage regulation fault
P1A9C Capacitor malfunction
P1A9D Voltage retaining device : Internal fault
P1A9E Voltage retaining device : Open circuit or short circuit to earth of the power storage battery charging line
P1A9F Voltage retaining device : Open circuit or short circuit to earth of the supply line or of the earth between the voltage retaining device and the power storage battery
P1AA0 Voltage retaining device : Open circuit or short circuit to earth of the voltage measurement
P1AA1 Voltage retaining device : Supply open circuit or short circuit to earth
P1AA2 Voltage retaining device : Internal electronics fault
P1AA3 Voltage retaining device : Internal fault
P1AB3 Reduction motor : Reduction gear control short circuit open circuit
P1AB9 Reduction motor : Unwanted coupling
P1ABA Reduction gear position sensor : Current value too high
P1ABB Reduction gear position sensor : Current value too low
P1ABC Reduction gear position sensor : Short circuit to positive or open circuit
P1ABD Reduction gear position sensor : Short circuit to earth
P1ABF Reduction motor : Absence of coupling
P1AC0 Reduction motor : Absence of uncoupling
P1AC1 Reduction gear position sensor : Difference from the reference value too great
P1AC2 Reduction gear position sensor : Fault of coherence between the sensor and the synchronisation of the speeds
P1AC3 Drive train : Activation of the power train too long
P1AC4 Drive train : Failure of the activation of the electromotor sub-assembly
P1AC5 Drive train : Deactivation of the power train too long
P1AC6 Drive train : Failure of deactivation of the electromotor sub-assembly
P1AC7 Position sensor of the reversible alternator 1 : Short circuit to earth
P1AC8 Position sensor of the reversible alternator 2 : Short circuit to earth
P1AC9 Position sensor of the reversible alternator 3 : Short circuit to earth
P1ACD Drive train cooling circuit coolant pump status return : Open circuit or short circuit to positive
P1ACE Drive train cooling circuit coolant pump status return : Short circuit to earth
P1ACF Electric traction machine : Voltage of the control current too high
P1AD3 Drive train : Lack of coherence of the speed between the electric drive machine and the internal combustion engine
P1AD5 Reversible alternator position sensor : Short circuit to positive
P1AD6 Reversible alternator position sensor : Short circuit to positive
P1AD7 Reversible alternator position sensor : Short circuit to positive
P1ADA Waterpump of the drive train cooling circuit : Voltage too low
P1ADB Waterpump of the drive train cooling circuit : Voltage too high
P1ADC Reversible alternator position sensor : Plausibility fault
P1AF3 Voltage sensors of the traction battery : Communication error
P1AF4 Voltage sensors of the traction battery : Traction battery voltage too high on the positive terminal before the switches
P1AF5 Voltage sensors of the traction battery : Traction battery voltage too low on the positive terminal before the switches
P1AF6 Voltage sensors of the traction battery : Plausibility error on the positive terminal before the switches
P1AF7 Voltage sensors of the traction battery : Traction battery voltage too high on the negative terminal before the switches
P1AF8 Voltage sensors of the traction battery : Traction battery voltage too low on the negative terminal before the switches
P1AF9 Voltage sensors of the traction battery : Plausibility error on the negative terminal before the switches
P1AFC Voltage sensors of the traction battery : Voltage too high
P1AFD Voltage sensors of the traction battery : Voltage too high
P1AFE Voltage sensors of the traction battery : Voltage too low
P1AFF Voltage sensors of the traction battery : Voltage too low
P1B00 Voltage sensors of the traction battery : Plausibility fault
P1B01 Voltage sensors of the traction battery : Open circuit
P1B02 Voltage sensors of the traction battery : Voltage too high
P1B03 Voltage sensors of the traction battery : Voltage too low
P1B04 Voltage sensors of the traction battery : Plausibility fault
P1B11 Drive train : Detection of an impossibility of using the traction battery
P1B12 Voltage sensors of the traction battery : Open circuit
P1B1D Electric traction machine : Operation in free wheel impossible
P1B1E Electric traction machine : Impossible to put into short-circuit
P1B1F Direct voltage (DC/DC) transformer : Internal fault
P1B21 Direct voltage (DC/DC) transformer : Internal fault
P1B22 Direct voltage (DC/DC) transformer : Internal fault
P1B23 Waterpump of the drive train cooling circuit : Stopping of the engine due to a fault
P1B24 Waterpump of the drive train cooling circuit : Stopping due to the voltage being too high or too low
P1B25 Waterpump of the drive train cooling circuit : Invalid value
P1B26 Waterpump of the drive train cooling circuit : Warning
P1B65 Electric traction machine : Programming incoherent
P1B66 Reversible alternator : Programming not carried out
P1B67 Electric traction machine : Excessive speed
P1B68 Electric traction machine : Activation or deactivation problem
P1B6A Gearbox : Not characterised
P1B71 Network voltage maintaining device triggering line fault : Short circuit to earth or open circuit
P1B72 Network voltage maintaining device power earth fault : Open circuit
P1B73 Network voltage maintaining device internal fault
P1B75 Network voltage maintaining device internal fault
P1B77 Network voltage maintaining device internal fault
P1F22 Immobiliser ECU : Incorrect code
P1F23 Immobiliser ECU : Communication problem
P1FA1 CAN network : Fault absence of communication with the airbag ECU
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