Que signifie votre code Code Défaut BMW ?
Grace au système OBD, les
Bmw
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
| Code | Libellé |
|---|---|
| B7F332 | CBX-ECALL: Internal control unit fault |
| B7F333 | CBX-ECALL: Internal control unit fault |
| B7F334 | TCB: Start-up for an unknown reason |
| B7F335 | TCB: Internal control unit fault, hardware |
| B7F336 | TCB: Internal control unit fault, software |
| B7F337 | TCB: Alive signal airbag faulty at start-up |
| B7F338 | TCB: Alive Signal Airbag missing |
| B7F339 | TCB: Undervoltage detected |
| B7F33A | TCB: Overload detected |
| B7F33B | TCB: Internal control unit fault |
| B7F33C | TCB: Internal control unit fault |
| B7F33D | TCB: Manual emergency call frequently triggered |
| B7F33E | TCB: Automatic emergency call frequently triggered |
| B7F33F | TCB: Emergency call deactivated by diagnostics |
| B7F345 | TCB: Switch-off due to excess temperature |
| B7F347 | TCB: fault in testing the signature (diagnosis) |
| B7F348 | TCB: fault in testing the signature (diagnosis) |
| B7F349 | TCB: fault in testing the certificate |
| B7F484 | AMPT: Control unit is not coded for the vehicle |
| B7F490 | AMPT: Internal control-unit fault |
| B7F4BD | AMPT: Signal on ASD input even though the engine is not running |
| B7F600 | Hardware fault control unit |
| B7F601 | Instrument cluster: Internal fault |
| B7F602 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F603 | Instrument cluster: Voltage supply |
| B7F604 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F605 | Instrument cluster: Coding error |
| B7F606 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F607 | Instrument cluster: no current coding data stored |
| B7F608 | Instrument cluster: Coding data faulty |
| B7F609 | Instrument cluster: Coding data faulty |
| B7F60A | Instrument cluster: Control unit is not coded for the vehicle |
| B7F60B | Instrument cluster: Coding data implausible |
| B7F60C | Instrument cluster: PIA configuration missing |
| B7F60F | Instrument cluster: total kilometre reading cannot be restored |
| B7F611 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F612 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F613 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F614 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F615 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F616 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F61A | Instrument cluster: No local interconnect network bus message (audio system operating facility) |
| B7F61B | Instrument panel: Overvoltage |
| B7F61C | Front passenger seat-heating switch |
| B7F625 | Side lights/daytime driving lights |
| B7F626 | Instrument panel: LIN bus OA connector |
| B7F627 | Rear light |
| B7F628 | Instrument panel: Impermissible operating mode |
| B7F629 | Fuel level sensor |
| B7F62A | Fuel level sensor |
| B7F62E | Rear right turn indicator |
| B7F630 | Driver seat-heating switch |
| B7F634 | Outside temperature sensor |
| B7F635 | Outside temperature sensor |
| B7F638 | Instrument panel: Overvoltage |
| B7F63E | Instrument panel: Internal fault |
| B7F63F | Instrument panel: Internal fault |
| B7F640 | Temperature sensor in instrument cluster: Short circuit to ground |
| B7F641 | Temperature sensor in instrument cluster: Short circuit to positive |
| B7F643 | Photodiode in instrument cluster: Short circuit to positive |
| B7F644 | Trip odometer button in instrument cluster: Short circuit to ground or positive |
| B7F645 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F646 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F647 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F648 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F649 | Instrument panel: Internal fault |
| B7F64A | Instrument panel: Internal fault |
| B7F64B | Electronic immobiliser |
| B7F64C | Electronic immobiliser |
| B7F650 | Electronic immobiliser |
| B7F654 | Outside temperature sensor: Short circuit to ground |
| B7F655 | Outside temperature sensor: Short circuit to positive |
| B7F662 | Redundant data cannot be restored from car access system (CAS) |
| B7F663 | Instrument cluster: redundant data uploaded from car access system (CAS) |
| B7F664 | Instrument cluster: Adjustment of vehicle identification number faulty |
| B7F665 | Instrument cluster: redundant data in car access system (CAS) memorized |
| B7F666 | Instrument cluster: Service (CBS) data cannot be restored |
| B7F667 | Instrument cluster: Storage of system time faulty |
| B7F668 | Instrument cluster: System time reset |
| B7F66E | Graphics board in instrument cluster failed |
| B7F676 | Instrument cluster: Overload |
| B7F67B | Instrument cluster: wake-up line status faulty (hardware line) |
| B7F67D | Instrument cluster: Monitoring circuit has triggered reset |
| B7F67E | Instrument cluster: Restart of the main board (reset by monitoring circuit) |
| B7F685 | Instrument cluster: undervoltage |
| B7F68A | Instrument cluster: Selector lever indicator, shift point indicator switched off, indication error |
| B7F68F | Instrument cluster: Overheating in voltage supply section |
| B7F690 | Instrument cluster: incorrect checksum in redundant data |
| B7F6A3 | Instrument cluster: Power suply terminal 30 failed |
| B7F6A4 | Instrument cluster: Power supply terminal 30B failed |
| B7F6A5 | Instrument cluster: Failure of voltage monitoring in instrument cluster |
| B7F6A6 | Instrument cluster: Fault when switching off voltage supply during start-up |
| B7F6A7 | Instrument cluster: Fault when switching on voltage supply during start-up |
| B7F6A8 | Instrument cluster: Memory error during start-up |
| B7F6A9 | Instrument cluster: display switch-off fault during start-up |
| B7F6AA | Instrument cluster: display switch-off fault during start-up |
| B7F6AB | Instrument cluster: Faulty result when comparing display contents during start-up |
| B7F6AC | Instrument cluster: Signature error during start-up |
| B7F6AD | Instrument cluster: Reset due to voltage supply fault during start-up |
| B7F6AE | Instrument cluster: Reset due to memory fault during start-up |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
-
Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
Voir le descriptif
-
Entretien courant MTA
Méthode Technique Automobile
La MTA est issue de nos outils destinés aux pros de l'auto. Ces méthodes en ligne permettent d'effectuer les opérations de maintenances de votre auto (filtres, courroies, etc.)
Voir le descriptif
-
Toutes réparations MTAx
Méthode Technique Automobile Expert
La MTA expert est un outil en ligne destiné aux experts en mécanique et en carrosserie, pour effectuer tous types de réparations sur une voiture.
Voir le descriptif


