Que signifie votre code Code Défaut PEUGEOT ?

Grace au système OBD, les Peugeot fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
P1161 Throttle position regulation fault : Short circuit to earth / Short circuit to positive / Coherence
P1162 Electric EGR valve position copy signal : Valve jammed during driving
P1166 Fuel pressure regulation fault : Pressure too high
P1167 Fault in the pressure regulation, automatic transmission (variation/outside the specified range)
P1167 Invalid test, throttle not depressed
P1168 Fuel pressure control valve 1 circuit/open
P1169 Capacitor 1 voltage, engine control unit
P1169 Voltage converter fault : Voltage too high or too low
P1169 Voltage converter of the fuel injectors : Value received incorrect
P1170 Capacitor 2 voltage, engine control unit
P1170 Engine shut-off solenoid
P1171 Fuel shut-off solenoid circuit/open
P1176 Fuel circuit : Pressure measured in the injection rail higher than the reference value with the flow regulator jammed (Anti-sticking test)
P1181 Braking system vacuum measurement : Voltage variation outside the tolerance
P1182 Braking system vacuum measurement : Coherence
P1182 Consistency error between both brake servo unit pressure sensors : Coherence
P1182 Fuel shut-off solenoid
P1183 Braking system vacuum measurement : Short circuit to earth
P1184 Braking system vacuum measurement : Short circuit to positive or open circuit
P1190 Gas pressure signal fault
P1193 Injectors control : Injector flow too low
P1194 Injector
P1195 Injector fault : Injector leak
P1196 Injector flow correction 4 : Injector weak, injector stuck closed or cylinder problem
P1196 Key-off voltage high, ignition switch (start) circuit/open
P1197 Injectors control : ECU internal fault
P1197 Key-off voltage low, ignition switch (start) circuit
P1198 Diesel high-pressure monitoring, flow regulator at stop
P119F Deterioration of the engine oil : Rate of dilution of the engine oil excessive
P11A7 Fault in the programming of the variable valve lift system : Programming error
P11AA Air circuit : Turbocharging pressure above the maximum threshold
P11AA Turbocharger boost pressure lower than expected
P11AB Air circuit : Turbocharging pressure below the maximum threshold
P11AD Pressure sensor on the fuel injection rail : Pressure drop not plausible
P11B0 Variable geometry turbocharger : Detected jammed closed after cleaning the actuator
P11B1 Variable geometry turbocharger : Detected jammed open after cleaning the actuator
P11B4 Position of the accelerator pedal : Electrical fault on the 2 signals
P11B6 Electric vacuum pump: definitive loss of control : Not characterised
P1200 Injector control circuit/open
P1200 Diesel high-pressure monitoring, maximum pressure exceeded
P1201 Control fault on gas injector 1
P1202 Control fault on gas injector 2
P1203 Control fault on gas injector 3
P1204 Control fault on gas injector 4
P1206 Fuel pressure regulator control : ECU control circuit temperature too high
P1208 Fuel pressure solenoid valve, short circuit to earth.
P1210 Injector control pressure above desired level
P1212 Injector control pressure too low, engine cranking
P1218 Common rail diesel injection circuit high
P1219 Common rail diesel injection circuit low
P1230 Control fault on LPG main relay
P1231 Control fault on stop solenoid valve on LPG filter
P1237 Fuel pump secondary circuit/open
P1238 Fuel pump secondary circuit/open
P1244 Alternator load input circuit high
P1245 Alternator load input circuit low
P1246 Alternator load input circuit/open
P1252 Accelerator pedal position sensor, signal correlation high
P1259 Communication between the immobiliser and the engine control unit, signal fault
P1261 Injector 1 circuit/open
P1262 Injector 2 circuit/open
P1263 Injector 3 circuit/open
P1264 Injector 4 circuit/open
P1269 Turbo pressure signal (turbo 2) : Turbocharging pressure not plausible during monoturbo operation
P1270 Engine speed or speed limiter reached
P1280 Fuel pressure control, out of range, too low
P1281 Fuel pressure control, out of range, too high
P1284 Fuel pressure control fault, key on, engine running aborted
P1288 Fuel pressure sensor 1 circuit low
P1290 Variable air inlet electrovalve : Malfunction
P1291 Injector high-pressure side, circuit low or high (bank 1)
P1291 Fuel pressure sensor 1 circuit low
P1292 Injector high-pressure side, circuit low or high (bank 2)
P1292 Variable air inlet electrovalve : Short circuit to earth
P1293 Variable air inlet electrovalve : Short circuit to positive or open circuit
P1294 Petrol high pressure regulation fault : Fuel pressure too high (level 1)
P1295 Injector multiple faults (bank 1)
P1296 Additive injector circuit/open
P1297 Injector high-pressure side, short circuit
P1297 Petrol high pressure regulation fault : Fuel pressure too high (level 2)
P1298 Additive injector circuit/open
P1299 Additive injector circuit/open
P129F EGR regulation : Not enough EGR
P129F Air circuit : Quantity of fresh air above the reference value (Aftersales)
P12A0 Air circuit : Quantity of fresh air below the reference value (Aftersales)
P12A1 No. 1 cylinder : Injector injects too much or remains jammed in the open position
P12A2 No. 1 cylinder : Injector injects too little or poor cylinder compression
P12A3 Correction of injector flow rate cylinder 1 : Injector leak
P12A4 No. 2 cylinder : Injector injects too much or remains jammed in the open position
P12A5 No. 2 cylinder : Injector not injecting enough, or poor cylinder compression
P12A6 Correction of injector flow rate cylinder 2 : Injector leak
P12A7 No. 3 cylinder : Injector injects too much or remains jammed in the open position
P12A8 No. 3 cylinder : Injector not injecting enough, or poor cylinder compression
P12A9 Injector n° 3 fault : Injector leak
P12AA No. 4 cylinder : Injector injects too much or remains jammed in the open position
P12AB No. 4 cylinder : Injector not injecting enough, or poor cylinder compression
P12AC Injector n° 4 fault : Injector leak
P12AD Injector n° 5 fault : Flow not sufficient
P12AE Injector n° 5 fault : Injector jammed closed
P12AF Injector n° 5 fault : Injector leak
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