Que signifie votre code Code Défaut PEUGEOT ?
Grace au système OBD, les
Peugeot
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
Code | Libellé |
---|---|
P12B0 | Injector n° 6 fault : Flow not sufficient |
P12B1 | Injector n° 6 fault : Injector jammed closed |
P12B2 | Injector n° 6 fault : Injector leak |
P12B3 | EGR valve : Position incorrect (too open) (Aftersales) |
P12B4 | EGR valve : Position incorrect (Too closed) (APV) |
P12BB | EGR valve (2) (Close to the bumper) : Position incorrect (Too closed) |
P12BC | EGR valve (2) (Close to the bumper) : Position incorrect (Too open) |
P1300 | Glow plug circuit/open |
P1300 | Pre-heater relay circuit fault : Short circuit to positive or short circuit to earth or open circuit |
P1305 | Pre-postheating plug 4 : Plug faulty |
P1308 | Pre-postheating plug 3 : Plug faulty |
P1311 | Pre-postheating plug 6 : Plug faulty |
P1313 | Fuel level low fault (Ignition misfiring) : Coherence |
P1314 | Pre-postheating plug 5 : Plug faulty |
P1317 | Pre-postheating plug 1 : Plug faulty |
P1320 | Pre-postheating plug 2 : Plug faulty |
P1322 | Cylinder reference sensor (rear cylinders) |
P1323 | Cylinder reference sensor (rear cylinders) |
P1327 | Ignition coil primary circuit, excessive peak voltage |
P1329 | Knock regulation limit fault on cylinder n° 1 : Not characterised |
P1330 | Knock regulation limit fault on cylinder n° 2 : Not characterised |
P1331 | Knock regulation limit fault on cylinder n° 3 : Not characterised |
P1332 | Knock regulation limit fault on cylinder n° 4 : Not characterised |
P1333 | Knock regulation limit fault on cylinder n° 5 : Not characterised |
P1334 | Knock regulation limit fault on cylinder n° 6 : Not characterised |
P1335 | Engine speed signal fault |
P1336 | Considerable misfiring on several cylinders : Not characterised |
P1337 | Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : Injector cylinder no.1 |
P1338 | Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : Injector cylinder no.2 |
P1339 | Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : Injector cylinder no.3 |
P1341 | Inlet camshaft position sensor 2 circuit range/performance |
P1347 | Fuel level sensor 2 circuit range/performance |
P1349 | Glow plug relay circuit/open |
P1349 | Pre-heater relay circuit fault : Short-circuit to positive |
P1351 | Pre-heating relay circuit : Coherence |
P1352 | Glow plug relay circuit/open |
P1352 | Pre-heating relay circuit : Coherence |
P1354 | Correction of injector flow rate cylinder 1 : MFMA injector resetting at limit |
P1356 | Correction of injector flow rate cylinder 3 : MFMA injector resetting at limit |
P1357 | Correction of injector flow rate cylinder 4 : MFMA injector resetting at limit |
P1358 | Ignition coil 1 control circuit/open |
P1359 | Ignition coil 2 control circuit/open |
P1365 | Correction of injector flow rate cylinder 2 : MFMA injector resetting at limit |
P1366 | Injector n° 1 fault : Electrical problem |
P1367 | Injector n° 2 fault Electrical problem |
P1368 | Fuel injector control cylinder 3 : Injector voltage too low |
P1369 | Injector n° 4 fault : Electrical problem |
P1370 | Injector 3 control : Electrical characteristics outside the standards |
P1371 | Injector 6 control : Electrical characteristics outside the standards |
P1372 | Injector 1 control : Voltage outside the norms |
P1373 | Injector 2 control : Voltage outside the norms |
P1374 | Injector 3 control : Voltage outside the norms |
P1375 | Injector 4 control : Voltage outside the norms |
P1376 | Injector 3 control : Voltage outside the standard |
P1377 | Engine speed sensor signal: not defined : Programming incorrect |
P1377 | Injector 6 control : Voltage outside the standard |
P1378 | Combustion misfiring : Cylinder undetermined |
P1381 | Misfire detected, no communication with the body control unit |
P1382 | Ancillary drive belt : Fault in coherence between the engine speed and the alternator speed |
P1385 | Inlet camshaft timing solenoid 2 circuit/open |
P1385 | Knock adjustment fault : Maximum value |
P1393 | Gearbox ECU fault : Request to stop the engine (coming from the gearbox) |
P1394 | Gearbox ECU fault : Cruise control / speed limiter off request (from the gearbox) |
P13A9 | Inlet air pressure signal : Coherence with the engine off |
P13AB | Fault internal to the engine ECU : Safety level |
P13AC | Fault internal to the engine ECU : Safety level |
P13AD | Fault internal to the engine ECU : Safety level |
P13AE | Fault internal to the engine ECU : Safety level |
P13B3 | Fault internal to the engine ECU : Malfunction |
P13B6 | Fault internal to the engine ECU : Malfunction |
P13B7 | Fault internal to the engine ECU : Malfunction |
P13B8 | Fault internal to the engine ECU : Safety level |
P13B9 | Fault internal to the engine ECU : Safety level |
P13BA | Engine management ECU : Safety level |
P13BB | Battery : Exceeding of the maximum threshold for the discharge current supplied by the ancillaries battery during the last start or restart |
P13BC | Network voltage maintaining device : Open circuit |
P13BD | Voltage retaining device : Internal fault |
P13BE | Engine management ECU : Compensation for losses on line fault |
P13BF | Reversible alternator : Overvoltage of the electrical network |
P13C1 | Starter control interface unit : Internal fault |
P13C2 | Starter control interface unit : Open circuit |
P13C2 | Voltage retaining device : Short circuit to earth |
P13C3 | Network voltage maintaining device : Short circuit to positive |
P13C4 | Network voltage maintaining device : Short circuit to earth |
P1402 | EGR throttle valve solenoid control circuit low, circuit high or circuit/open |
P1403 | Control of additional heating 1 : Open circuit or short circuit to positive or short circuit to earth |
P1403 | Coolant heating element 1 circuit/open |
P1404 | Control of additional heating 2 : Open circuit or short circuit to positive or short circuit to earth |
P1404 | EGR circuit range/performance, closed valve |
P1404 | Engine control unit additional heater circuit 2 and preheating circuit |
P1404 | Glow plug control unit 1 |
P1406 | EGR position sensor range/performance |
P1408 | Control of additional heating 1 : Additional heating start-up fault |
P1408 | Coolant heating element 1 circuit/open |
P1411 | Exhaust gas temperature sensor in front of catalytic converter 1, circuit/open |
P1415 | Secondary air injection pump circuit/secondary air injection system (bank 1) |
P1416 | Exhaust gas temperature sensor behind the catalytic converter, circuit/open (bank 1) |
P1420 | Catalytic converter temperature sensor fault |
P1425 | Exhaust gas temperature sensor behind the catalytic converter, circuit/open, or correlation between temperature signals of converters 1 and 2 |
P1429 | Diesel particulate filter differential pressure sensor value, differential pressure correlation when engine stopped |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
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Entretien courant MTA
Méthode Technique Automobile
La MTA est issue de nos outils destinés aux pros de l'auto. Ces méthodes en ligne permettent d'effectuer les opérations de maintenances de votre auto (filtres, courroies, etc.)
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