Que signifie votre code Code Défaut PEUGEOT ?

Grace au système OBD, les Peugeot fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
P12B0 Injector n° 6 fault : Flow not sufficient
P12B1 Injector n° 6 fault : Injector jammed closed
P12B2 Injector n° 6 fault : Injector leak
P12B3 EGR valve : Position incorrect (too open) (Aftersales)
P12B4 EGR valve : Position incorrect (Too closed) (APV)
P12BB EGR valve (2) (Close to the bumper) : Position incorrect (Too closed)
P12BC EGR valve (2) (Close to the bumper) : Position incorrect (Too open)
P1300 Glow plug circuit/open
P1300 Pre-heater relay circuit fault : Short circuit to positive or short circuit to earth or open circuit
P1305 Pre-postheating plug 4 : Plug faulty
P1308 Pre-postheating plug 3 : Plug faulty
P1311 Pre-postheating plug 6 : Plug faulty
P1313 Fuel level low fault (Ignition misfiring) : Coherence
P1314 Pre-postheating plug 5 : Plug faulty
P1317 Pre-postheating plug 1 : Plug faulty
P1320 Pre-postheating plug 2 : Plug faulty
P1322 Cylinder reference sensor (rear cylinders)
P1323 Cylinder reference sensor (rear cylinders)
P1327 Ignition coil primary circuit, excessive peak voltage
P1329 Knock regulation limit fault on cylinder n° 1 : Not characterised
P1330 Knock regulation limit fault on cylinder n° 2 : Not characterised
P1331 Knock regulation limit fault on cylinder n° 3 : Not characterised
P1332 Knock regulation limit fault on cylinder n° 4 : Not characterised
P1333 Knock regulation limit fault on cylinder n° 5 : Not characterised
P1334 Knock regulation limit fault on cylinder n° 6 : Not characterised
P1335 Engine speed signal fault
P1336 Considerable misfiring on several cylinders : Not characterised
P1337 Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : Injector cylinder no.1
P1338 Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : Injector cylinder no.2
P1339 Combustion misfiring (impact on catalytic converter) : Injector cylinder no.3
P1341 Inlet camshaft position sensor 2 circuit range/performance
P1347 Fuel level sensor 2 circuit range/performance
P1349 Glow plug relay circuit/open
P1349 Pre-heater relay circuit fault : Short-circuit to positive
P1351 Pre-heating relay circuit : Coherence
P1352 Glow plug relay circuit/open
P1352 Pre-heating relay circuit : Coherence
P1354 Correction of injector flow rate cylinder 1 : MFMA injector resetting at limit
P1356 Correction of injector flow rate cylinder 3 : MFMA injector resetting at limit
P1357 Correction of injector flow rate cylinder 4 : MFMA injector resetting at limit
P1358 Ignition coil 1 control circuit/open
P1359 Ignition coil 2 control circuit/open
P1365 Correction of injector flow rate cylinder 2 : MFMA injector resetting at limit
P1366 Injector n° 1 fault : Electrical problem
P1367 Injector n° 2 fault Electrical problem
P1368 Fuel injector control cylinder 3 : Injector voltage too low
P1369 Injector n° 4 fault : Electrical problem
P1370 Injector 3 control : Electrical characteristics outside the standards
P1371 Injector 6 control : Electrical characteristics outside the standards
P1372 Injector 1 control : Voltage outside the norms
P1373 Injector 2 control : Voltage outside the norms
P1374 Injector 3 control : Voltage outside the norms
P1375 Injector 4 control : Voltage outside the norms
P1376 Injector 3 control : Voltage outside the standard
P1377 Engine speed sensor signal: not defined : Programming incorrect
P1377 Injector 6 control : Voltage outside the standard
P1378 Combustion misfiring : Cylinder undetermined
P1381 Misfire detected, no communication with the body control unit
P1382 Ancillary drive belt : Fault in coherence between the engine speed and the alternator speed
P1385 Inlet camshaft timing solenoid 2 circuit/open
P1385 Knock adjustment fault : Maximum value
P1393 Gearbox ECU fault : Request to stop the engine (coming from the gearbox)
P1394 Gearbox ECU fault : Cruise control / speed limiter off request (from the gearbox)
P13A9 Inlet air pressure signal : Coherence with the engine off
P13AB Fault internal to the engine ECU : Safety level
P13AC Fault internal to the engine ECU : Safety level
P13AD Fault internal to the engine ECU : Safety level
P13AE Fault internal to the engine ECU : Safety level
P13B3 Fault internal to the engine ECU : Malfunction
P13B6 Fault internal to the engine ECU : Malfunction
P13B7 Fault internal to the engine ECU : Malfunction
P13B8 Fault internal to the engine ECU : Safety level
P13B9 Fault internal to the engine ECU : Safety level
P13BA Engine management ECU : Safety level
P13BB Battery : Exceeding of the maximum threshold for the discharge current supplied by the ancillaries battery during the last start or restart
P13BC Network voltage maintaining device : Open circuit
P13BD Voltage retaining device : Internal fault
P13BE Engine management ECU : Compensation for losses on line fault
P13BF Reversible alternator : Overvoltage of the electrical network
P13C1 Starter control interface unit : Internal fault
P13C2 Starter control interface unit : Open circuit
P13C2 Voltage retaining device : Short circuit to earth
P13C3 Network voltage maintaining device : Short circuit to positive
P13C4 Network voltage maintaining device : Short circuit to earth
P1402 EGR throttle valve solenoid control circuit low, circuit high or circuit/open
P1403 Control of additional heating 1 : Open circuit or short circuit to positive or short circuit to earth
P1403 Coolant heating element 1 circuit/open
P1404 Control of additional heating 2 : Open circuit or short circuit to positive or short circuit to earth
P1404 EGR circuit range/performance, closed valve
P1404 Engine control unit additional heater circuit 2 and preheating circuit
P1404 Glow plug control unit 1
P1406 EGR position sensor range/performance
P1408 Control of additional heating 1 : Additional heating start-up fault
P1408 Coolant heating element 1 circuit/open
P1411 Exhaust gas temperature sensor in front of catalytic converter 1, circuit/open
P1415 Secondary air injection pump circuit/secondary air injection system (bank 1)
P1416 Exhaust gas temperature sensor behind the catalytic converter, circuit/open (bank 1)
P1420 Catalytic converter temperature sensor fault
P1425 Exhaust gas temperature sensor behind the catalytic converter, circuit/open, or correlation between temperature signals of converters 1 and 2
P1429 Diesel particulate filter differential pressure sensor value, differential pressure correlation when engine stopped
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