Que signifie votre code Code Défaut BMW ?

Grace au système OBD, les Bmw fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC) sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.

Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.

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Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques

Code Libellé
41BB Exhaust Backpressure Sensor
41C1 Activation -Fan- Short Circuit to B-
41CD Exhaust Backpressure Sensor - Plausibility
41D0 Exhaust Gas Recirculation Regulation
41D1 Exhaust Gas Recirculation -Short Circuit to B-
41D5 Lambda Sensor Bias -Short Circuit to B+
41D6 Lambda Sensor Bias -Short Circuit to B-
41D7 Lambda Sensor Bias -Open Circuit
41F2 Electric fan: Open circuit
41F5 Lambda Sensor Virtual Earth -Short Circuit to B+
41F6 Lambda Sensor Virtual Earth -Short Circuit to B-
41F7 Lambda Sensor Virtual Earth -Open Circuit
4200B8 Parking-lock solenoid: Faulty and ABS faulty
4200B9 Parking-lock solenoid: Faulty
42070A Transmission oil temperature sensor 1: Dropped below lower threshold value
4209A4 Temperature sensor system: Hot mode 3 - excess temperature with possible damage to transmission oil cooler lines detected
4209A5 Temperature sensor system: hot mode 4 - excess temperature with damage to transmission oil detected. Journey can be continued despite red warning light.
42127A Turbine speed sensor: Measured value greater than threshold value
42160C Parking lock defectively disengaged: parking lock could not be engaged
4218C1 High transmission oil or transmission control units temperature
4218C1 Powertrain control unit/engine control unit/transmission control unit internal temperature too high
42190A Transmission oil temperature sensor 2: Dropped below lower threshold value
42196A Electric oil pump: Pump speed too low
42197A Electric oil pump driver: Status signal plausibility fault
42197B Electric oil pump driver: Analogue/digital converter faulty
42197C Electric oil pump driver: Motor blocked or overspeed
42197D Electric oil pump driver: Driver signal pulse width modulation false
42197E Electric oil pump driver: Undervoltage or overvoltage
42197F Electric oil pump driver: Excess temperature
425D Accelerator Pedal Potentiometer Plausibility
428B Boost Pressure Control of Large Turbo Control Deviation
429A Boost pressure deviation
42C0 Oil Pressure Indicator Lamp - Short Circuit to B+
42C1 Oil Pressure Indicator Lamp - Short Circuit to B-
42C2 Oil Pressure Indicator Lamp - Activation interrupted
42C3 Oil Pressure Indicator Lamp - Plausibility, Overtemp of Output Stage
42D5 Injector Cylinder 7
42D6 Injector Cylinder 7
42D7 Injector Cylinder 7
42D8 Injector Cylinder 7
42F2 Changeover Rail Pressure Control
42F5 Injector Cylinder 8
42F6 Injector Cylinder 8
42F7 Injector Cylinder 8
42F8 Injector Cylinder 8
43012E Left headlight swivel control unit communication
434E Active grille shutter 1 performance/stuck off
43A0 Start-block Relay
43A1 Start-block Relay
43A2 Start-block Relay
43A3 Start-block Relay
43C0 Throttle Valve Actuator -Short Circuit to B+
43D1 Throttle Valve Actuator -Short Circuit to B-
43F0 Electrical Aux Heater - Short Circuit to B+
43F1 Electrical Aux Heater - Short Circuit to B-
43F2 Electrical Aux Heater - Activation Interrupted
43F3 Electrical Aux Heater - Plausibility, Overtemp of Output Stage
44000B Transfer box (VTG): VSM_EVENT_OPMODE
44003E Transfer box (VTG): Terminal 30: Line disconnection
44003F Transfer box (VTG): Terminal 30b: Undervoltage
44007C Transfer box (VTG): Motor position sensor
44007D Transfer box (VTG): Servomotor: Fault, load circuit
44007E Transfer box (VTG): Electrical load circuit: Faulty
44007F Transfer box (VTG): Internal control-unit fault (software reset)
4400FA Transfer box (VTG): No current coding data stored
4400FB Transfer box (VTG): Coding data implausible
4400FC Transfer box (VTG): Control unit is not encoded for the vehicle
4400FD Transfer box (VTG): Torque delivered outside torque line
4400FF Transfer box (VTG): Armature-circuit resistance: Implausible
44010F Transfer box (VTG): Control unit: Internal fault
44011A Transfer box (VTG): Engine position sensor: Faulty
44011B Transfer box (VTG): Set moment outside torque characteristic
44011C Transfer box (VTG): Powertrain protection disabled
44012E Right headlight swivel control unit communication
44020B Clutch function: Temperature deactivation reached
44020F Clutch function: Drift of initial position
441C Injector Cylinder 1 - Earth Side Activation or Open Circuit
442C Injector Cylinder 2 - Earth Side Activation or Open Circuit
443C Injector Cylinder 3 - Earth Side Activation or Open Circuit
444C Injector Cylinder 4 - Earth Side Activation or Open Circuit
445C Injector Cylinder 5 - Earth Side Activation or Open Circuit
446C Injector Cylinder 6 - Earth Side Activation or Open Circuit
449A Turbocharger boost control position sensor 1 circuit/open
44A0 Injectors: Activation Cylinder. 1, 2, 3
44A1 Injectors: Activation Cylinder. 1, 2, 3
44A1 Injector 1 circuit high
44A2 Injector 1 circuit high
44A3 Injectors: Activation Cylinder. 1, 2, 3
44AC Injectors: Activation Cylinder. 1, 2, 3
44B0 Injectors: Activation Cylinder. 1, 2, 3
44B1 Injectors: Activation Cylinder. 4, 5, 6
44B3 Injectors: Activation Cylinder. 4, 5, 6
44BC Injectors: Activation Cylinder. 4, 5, 6
44CC Boost pressure control malfunction
44CCD1 Electronic pressure control valve A: Short circuit to ground
44CCD2 Electronic pressure control valve A: Short circuit to positive
44CCD3 Electronic pressure control valve A: Open circuit
44CCD4 Electronic pressure control valve A: value detected by current monitor is too high
44CCD5 Electronic pressure control valve A: value detected by current monitor is too low during gearshift
44CCD6 Electronic pressure control valve A: Short circuit to ground, low-resistance shunt to ground or open circuit
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