Que signifie votre code Code Défaut BMW ?
Grace au système OBD, les
Bmw
fabriqués après 1996 sont normalement équipés d'une prise diagnostique OBD.
Si l'ordinateur de la voiture rencontre un problème,un code d'erreur ou un code de diagnostic (DTC)
sera stocké dans la mémoire de l'ECU de la voiture.
Avec un lecteur OBD branché sur le port OBD (On-Board Diagnostics) de la voiture, vous pouvez lire la liste des codes stockés, et donc découvrir quel est le problème.
Les codes suivent une formule permettant de savoir généralement quel est le problème avant même de regarder le tableau ci-dessous.
Nous vous présentons ci-dessus une liste très complète des différents codes défauts possibles.
Si le code défaut de votre auto s'affiche au tableau de bord, vous n'aurez peut-être même pas besoin d'un lecteur OBD . il sera dans la liste .
Réparer le code défaut de votre auto, c'est potentiellement simple à faire avec vos revues et méthodes techniques.
Réparer le code défaut de votre auto, c’est potentiellement simple à faire avec nos revues et méthodes techniques
| Code | Libellé |
|---|---|
| 48021E | AL: Control unit, internal |
| 48021F | Active steering undervoltage when releasing servomotor lock |
| 48038F | HSR control unit: Programming interruption |
| 48039B | HSR: Software error detected. |
| 48039D | HSR: Control unit, internal |
| 48039E | HSR: Control unit, internal |
| 48039F | HSR: Control unit, internal |
| 4803A2 | HSR: Overload protection |
| 48050A | Parking brake button line 4 |
| 48050B | Parking brake button line 4 |
| 48050C | Parking brake button line 5 |
| 48050D | Parking brake button line 5 |
| 48050E | Parking brake button line 5 |
| 48052A | Parking brake button: faulty brake deactivation |
| 48052B | Parking brake motor voltage supply - open circuit |
| 48052E | Interface DSC - Implausible requirement (Interface DSC) |
| 48058A | Parking brake: intermittent supply voltage |
| 48059B | Parking brake: voltage supply faulty |
| 48059C | Parking brake: left actuator |
| 48059D | Parking brake: right actuator |
| 48059E | Parking brake: left actuator |
| 48059F | Parking brake: right actuator |
| 4805A0 | Parking brake: left actuator |
| 4805A1 | Parking brake: right actuator |
| 4805A2 | Parking brake: functional limitation caused by undervoltage |
| 4805A9 | Parking brake: left actuator |
| 4805AA | Left actuator, line disconnection |
| 4805AB | Left actuator, line fault |
| 4805AC | Left actuator, line fault |
| 4805AE | Parking brake: right actuator |
| 4805AF | Right actuator, line disconnection |
| 4805B0 | Right actuator, line fault |
| 4805B1 | Right actuator, line fault |
| 4805B2 | Left actuator, line disconnection |
| 4805B3 | Left actuator, line disconnection |
| 4805B4 | Right actuator, line disconnection |
| 4805B5 | Right actuator, line disconnection |
| 4805B7 | Left actuator, line fault |
| 4805B9 | Right actuator, line fault |
| 4805BC | Parking brake: left actuator position implausible |
| 4805BD | Parking brake: left actuator mechanical fault |
| 4805BE | Parking brake: left actuator, holding force not reached |
| 4805BF | Parking brake: left actuator stiff |
| 4805C0 | Left actuator, stiff |
| 4805C1 | Parking brake: right actuator position implausible |
| 4805C2 | Parking brake: right actuator mechanical fault |
| 4805C3 | Parking brake: right actuator, holding force not reached |
| 4805C4 | Parking brake: right actuator stiff |
| 4805C5 | Right actuator, stiff |
| 4805C6 | Parking brake: wake-up line, short circuit to ground |
| 4805C8 | Parking brake button: button wiring not connected |
| 4805D5 | EMF: internal control-unit fault |
| 4805D9 | Parking brake: ABS interface |
| 4805F6 | Parking brake: Control unit internal fault |
| 4805FA | Parking brake: temperature sensors actuator implausible |
| 4805FB | Parking brake: the car is moving despite the adjustment |
| 4805FC | Parking brake button plausibility |
| 48068A | Integrated Chassis Management (ICM) interface: longitudinal acceleration, phase 2, signal invalid |
| 48068B | Integrated Chassis Management (ICM) interface: lateral acceleration, phase 2, signal invalid |
| 48068C | Transfer box: Temporary fault, temperature |
| 48068D | DSC control unit, internal (EVA) |
| 48068E | DSC: Automatic hold line, display, open circuit or short circuit to ground |
| 48068F | Brake pad wear, front axle: data missing |
| 48069B | Tyre pressure monitoring: noisy signal |
| 48069C | Tyre pressure monitoring: wheels detection not possible |
| 48069D | Integrated Chassis Management (ICM) interface, steering angle (Phase 1) |
| 48069E | Tyre pressure monitoring: Calibration wheel detection is not possible |
| 48069F | Wheel speed sensor: front left tyre auto detection |
| 4806A0 | Wheel speed, drive-off detection, front left |
| 4806A1 | Tyre pressure monitoring: All four tyre pressure sensor installed incorrectly |
| 4806A2 | Wheel speed, drive-off detection, front left |
| 4806A3 | Wheel speed sensor: front right tyre auto detection |
| 4806A4 | Wheel speed, drive-off detection, front right |
| 4806A5 | Wheel speed, drive-off detection, front right |
| 4806A6 | Tyre pressure monitoring: tyre pressure sensor position unknown |
| 4806A8 | DSC control unit internal |
| 4806AA | ABS unit: pump and control valve temperature |
| 4806AB | DSC control unit: wrong part number |
| 4806AC | Integrated Chassis Management (ICM) interface: Steering angle, phase 2, signal invalid |
| 4806AD | Integrated Chassis Management (ICM) interface: Steering angle, phase 1, signal invalid |
| 4806AE | ABS control unit: Analog-digital converter internal error, rear axle brake pressure sensor |
| 4806AF | ABS unit: rear axle brake circuit pressure sensor, interrupted line |
| 4806B0 | ABS unit: brake pressure sensor, brake pump, interrupted line |
| 4806B1 | Integrated Chassis Management (ICM) interface: longitudinal acceleration, phase 1, signal invalid |
| 4806B2 | Integrated Chassis Management (ICM) interface: lateral acceleration, phase 1 |
| 4806B3 | ABS unit control: Analog-digital converter internal error, front axle brake pressure sensor |
| 4806B5 | ABS unit: front axle brake circuit pressure sensor, interrupted line |
| 4806B6 | DSC control unit internal |
| 4806B7 | DSC: Cruise control available to a restricted extent |
| 4806B9 | DSC unit: Pressure sensor, tandem brake master cylinder, signal test (value too high) |
| 4806BA | Brake booster: brake vacuum sensor implausible |
| 4806BB | Brake booster: Vacuum sensor signal outside permissible range |
| 4806BC | ABS control unit: Analog-digital converter internal error, brake vacuum sensor |
| 4806BD | ABS control unit: undervoltage leads to failure of brake vacuum sensor |
| 4806BE | Brake pedal travel sensor: Line plausibility |
| 4806BF | DSC control unit, internal: Power supply, vacuum sensor |
| 4806C0 | DSC unit: brake fluid fouled |
| 4806C1 | DSC control unit internal |
| 4806C2 | DSC control unit internal |
| 4806C3 | Brake pedal travel sensor: Signal line 1, short circuit to positive |
DEFINISSEZ VOTRE MARQUE POUR ACCEDER A VOS CODES DEFAUTS
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Revue technique RTA
Revue Technique Automobile
La revue technique de référence depuis 1946. La RTA est une revue papier pour tous publics, qui vous permet d'effectuer les petites et les grosses réparations
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Entretien courant MTA
Méthode Technique Automobile
La MTA est issue de nos outils destinés aux pros de l'auto. Ces méthodes en ligne permettent d'effectuer les opérations de maintenances de votre auto (filtres, courroies, etc.)
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Toutes réparations MTAx
Méthode Technique Automobile Expert
La MTA expert est un outil en ligne destiné aux experts en mécanique et en carrosserie, pour effectuer tous types de réparations sur une voiture.
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